úterý 7. prosince 2010

Red Dead Redemption - westernové GTA

Podle oficiálního Playstation magazínu jedna z nejlepších her letošního roku, podle mě slušná, ale trochu přeceňovaná hra. Rockstar po GTA4 zabrousil na divoký západ s příběhem Johna Marstona. bývalý lump je držen v šachu příslušníky zákona (unesli mu rodinu), aby pro ně na území USA a Mexika pochytal arcilumpy z jeho bývalého gangu.

Mapa herního světa je obrovská a to je první z kamenů úrazu. Sice můžete vyrábět různé skopičiny jako sbírání bylinek nebo lovení zvěře (stahování jelena z kůže je slušnej krvák:)), případně hrát poker a další hry v saloonech, ale moderní město z GTA funguje tak nějak lépe. Možná je to ale jenom věc názoru. Střelba z hřbetu koně má své kouzlo, ale honičky naleštěných bouráků mají větší šťávu. Kromě volnočasových aktivit v otevřeném světě je tu množství příběhových úkolů, které provází skvělé animace. Po pravdě...příběh jsem přestal vnímat někdy v půlce hry...kam to směřuje (návrat k rodině) je jasné od začátku a byť závěr hry překvapí, moc jsem ho nevnímal. Mise s ním spojené jsou velmi různorodé. Nejzábavnější jsou velké přestřelky, proti tomu úplná hrůza je pasení krav nebo opakovaný lov zvěře se synem v závěru hry.

Abych nezněl příliš pesimisticky...Red Dead Redemption je velmi dobře udělaná hra, ale nedokázala udržet mou pozornost a zatímco první polovinu hry jsem měl projetou za pár dní, k té druhé jsem se vracel 2 měsíce a to jen proto, že jsem chtěl hru konečně dohrát a prodat. Prostě ze začátku jste nadšení z neotřelého prostředí (žádná Druhá světová, ufounská základna nebo jiná profláklá místa), trávíte dlouhé desítky minut v saloonech u hazardních her, plníte úkoly od náhodných kolemjdoucích, ale pak to trošku uvadá...Druhý dech chytnete v Mexiku (asi nejlepší část hry) a pak už se jen snažíte to nějak dotáhnout do konce.

Multiplayer mě příliš nenadchnul. Možná i proto, že jsem si hru koupil v prvních dnech co vyšla a servery tak byly poloprázdné. No a poté co vyšlo pár DLC, do kterých jsem nechtěl  investovat se zas všichni přesunuli na nové mapy.

Nicméně...pokud jsem dal Mafii II. 9 z 10, musím RDR hodnotit osmičkou - tedy 8/10, byť bych jí možná hodnotil i níže. Jenže objektivně...ta hra je jednoznačně lepší než Mafia II., ale je také 4x (ne-li víckrát) delší a právě ta roztahanost hry ji v mých očích sráží. Po kritice, kterou jsem jí vystavil jí prostě vyšší hodnocení dát nemůžu a nižší by bylo nespravedlivé.

Žádné komentáře: