úterý 12. října 2010

Je nás 11 a máme rudý dres...

První říjnový týden se všichni fandové virtuálního fotbalu dočkali nové "fifinky". FIFA 11 je...proč to napínat...nejlepší FIFA všech dob. Recenzenti v  odborných časopisech nešetří superlativy a mě nezbývá než souhlasit. Po týdnu půl už snad také můžu vynést nějaké soudy.

Už pár týdnů před releasem vyšlo na PSN demíčko. Shodou okolností zároveň s demem posledního "PSA". Po mnoha hodinách nad 2010 FIFA World Cupem jsem snad i chvilinku uvažoval, že vyzkouším něco jiného (NHL jsem pro letošek opět zavrhnul), ale obě dema mě přesvědčila, že PES je opět o řád níže než fotbálek od EA. A tak už týden a půl proháním svůj virtuální klon po zeleném pažitu právě ve fifě.

Kromě tradičních herních módů totiž hra nabízí luxusní režim kariéry, kterou můžete začít jako hráč, trenér nebo hrající trenér.Už Captain Your Country mód ve World Cupu mě dost bavil a FIFA 11 je, co se týče pocitu, že jste fakt důležitou součástí týmu se svým Virtual Pro, ještě o level výše. Kariéru jsem začal v milované Spartičce:) Během sezóny se váš hráš zlepšuje v různých atributech a buduje si lepší a lepší pozici v týmu. Nakonec jsem vyhrál krále střelců, hráče roku v české lize a se Spartou i český pohár. Porážka od Liberce a pár remíz v závěru sezóny mě připravilo o ligový titul (tedy Spartu). A to jsem si už začínal myslet, že to jde nějak snadno. Každopádně jsem po sezóně dostal nabídku k přestupu z několika klubů. Porto, Barcelona, Arsenal a ještě 2 menší kluby se snažili nalákat mě na různé pozice v týmu. Nakonec jsem dal přednost základní sestavě  Arsenalu před kapitánem v Portu. A světe div se, hrát za Arsenal nebo za Spartu je diametrálně jiný zážitek. Vaši spoluhráči jsou sice šikovnější než Hoheneder s Jeslínkem, ale celá anglická liga se hraje tak nějak trochu jinak, takže i vy se musíte stále herně zlepšovat.


Další herní mód, který jsem stihl vyzkoušet kromě on-linu 1 vs. 1 bylo pár on-line zápasů 11 vs. 11. Určitě skvělá věc, jen někteří spoluhráči nechápou své role na hřišti  a vymýšlejí koniny...i v bráně (Be A Pro mód brankáře je taktéž novinkou FIFA 11, ale do toho se zatím nepouštím).

Jestli bych tomuto fotbálku něco vytknul, tak je to trošku horší prezentace proti World Cupu. Tam bylo krásně pestré hlediště, prostřihy na diváky, trenéři....to se tady bohužel nekoná. Ale co, cut scény stejně po pár zápasech člověk přeskakuje...a ještě jedna maličkost...český komentář Bosák - Svěcený občas nutí obracet oči v sloup, ale 100% rozumět anglickému, asi by to bylo stejné. Navíc některé repliky zůstaly už z FIFA 08 (mladý Španěl Fabregas, nebezpečný Drogba,...). Na druhou stranu potěší namluvení jmen hráčů z naší ligy.

Tak, to je zatím k FIFA 11 vše, ale určitě se k ní ještě časem vrátím.

Žádné komentáře: