úterý 14. června 2011

Battlefield 3 preview pro Rock On


War, war never changes…

Zklamal vás Medal Of Honor? (Aby ne) Už vás nudí single player série Call Of Duty? (Samozřejmě) Pak zbystřete. Studio DICE dost možná přináší spásu a oživení pro žánr „realistických“ válečných FPS. Na podzim tohoto roku nám tito zkušení švédové naservírují svou novou hru ze série Battlefield. Název ponese prostý – Battlefield 3. 

V tuto chvíli asi nemá smysl spekulovat nad tím, jaký bude mít hra příběh, jakou bude mít hrací dobu a jak bude zábavná.  Od té doby, co vývojáři uvolnili první střípky informací, se mluví o jednom jediném – Battlefield 3 by měl být ZÁŽITEK. No a vzhledem k tomu, že většina (doufám, že nikdo) z nás asi válku na vlastní kůži nikdy naštěstí nezažije, budeme jim muset věřit, že to bude ZÁŽITEK skutečně autentický. Sice se nevyhneme třeba samoléčení a nějakým těm hrdinským one-man show, ale v rámci zachování hratelnosti a zábavnosti zas nemohou být autoři hry na hráče příliš přísní. 

Pravděpodobně už jste viděli nějaká in-game videa a slyšeli cosi o záhadném, super-nadupaném enginu Frostbite 2 a také, že majitelé PS3 budou proti PCčkářům o některé (nejen)grafické vychytávky ochuzeni. Nicméně pěkně popořádku.  Právě Frostbite 2 engine by měl být nástrojem, který zmíněný autentický válečný ZÁŽITEK hráčům zprostředkuje. A zdá se, že to je nástroj velmi silný. Nejde jen o grafické vychytávky, ale také o fyziku a animace. Vzhledem k tomu, že v Battlefield 3 nás čekají hlavně boje v městské zástavbě, bude hrát velkou roli také zničitelnost prostředí. Na zveřejněných videích můžete vidět jak si Frostbite 2 poradí s kouřem, prachem, světlem, výbuchy, drolícími se zdmi či dokonce zemětřesením. A to, co vypadá snad úplně nejlépe, je animace postav. Plynulý běh, skrčení, zalehnutí, přebíjení zbraní…laik žasne a odborník se diví. Nicméně nejsou to žádná kouzla. DICE těží z toho, že jsou pod křídly EA, a tak mohou využívat zkušeností spřátelených studií. Dech beroucí animace postav tak mají svůj předobraz ve sportovních hrách. Konkrétně se mluví o sérii FIFA. Atmosféra války by byla poloviční, pokud by na stejné úrovni jako grafika nebyly zvuky. A i zde DICE slibují, že si budete připadat skutečně jako v centru dění. Zbraně štěkají, jak mají, sklo se tříští, vojáci se překřikují, prostě válečná vřava, jak má být.

Na tomto místě tedy přichází první politování hodná zpráva. PS3 je sice našlapaná mašina, ale Frostbite 2 byl primárně vyvíjen pro ta nejvýkonnější PC a tak se asi budeme muset smířit s tím, že si neužijeme takových detailů a hrátek světla a stínu jako právě PCčkáři. Uklidňující je však v tomto směru prohlášení jednoho z členů DICE: „Konzolová verze BF3 vypadá ještě lépe, než jsme čekali.“ No, uvidíme.

Všechnu výše nastíněnou „parádu“ bychom si měli užívat na bojištích v Evropě, USA i na Dálném východě. Potvrzené destinace jsou Paříž, New York a Teherán a to jsou rozhodně zajímavá místa. Kromě singleplayeru se od Battlefieldu 3 samozřejmě očekává také kvalitní multiplayer, se zapojením bojové techniky. A zde přichází druhá politování hodná zpráva. Zatímco PC zvládne hru 64 hráčů, konzolová verze bude optimalizována „pouze“ pro 24. Je otázkou, jestli to znamená osekání multiplayerových map a třeba vyřazení letadel z PS3 verze. To bychom určitě nebyli rádi.

Doufejme tedy, že Battlefield 3 bude skvělá válečná hra a ne pouze technologické demo Frostbite 2 enginu. A zároveň si přejme, abychom se dočkali vyvážené hry pro více hráčů se spoustou zajímavých módů a map, ve kterých nás kromě sníženého počtu hráčů autoři hry o nic neošidí.

DICE
Možná se to zdá neuvěřitelné, ale švédské studio DICE působí v herním průmyslu už od roku 1992. 4 z jejich pěti prvních her byly v 90. letech docela populární pinbally. Od pinballů je celkem dlouhá cesta k závodním hrám, ale přesto se stal právě tento žánr pro DICE na přelomu minulého století významným zdrojem obživy.  Z těch známějších her stojí za zmínku NASCAR heat (2000), Rallisport Challenge 1 a 2(2001, 2004) a Midtown Madness 3 (2003). Od roku 2002 se však ve Švédsku zaměřují hlavně na sérii Battlefield a s vyjímkou Mirror’s Edge (2008), nesáhli v DICE za posledních 6 let na nic jiného.

Připomeňme si tedy všechny tituly, které do série Battlefield patří:

Battlefield 1942 (2002) – první díl série, který hráče zavedl na bojiště 2. světové války.
Battlefield Vietnam (2004) – datadisk k původnímu Battlefieldu, tentokrát z vietnamské války
Battlefield Modern Combat (2005) – první BF na konzole, který přinesl multiplayer až pro 24 hráčů.
Battlefield 2 (2005) – Oficiální druhý díl série, zasazený do moderního válečného konfliktu.
Battlefiel 2142 (2006) – Sci-fi Battlefield, který nedosáhl na popularitu svých předchůdců.
Battlefield: Bad Company (2008) – Majitelům PS3 už velmi dobře známý díl, který přinesl například herní mód „Gold Rush“ .
Battlefield Heroes (2009)– Play 4 free titul pro PC hráče v cartoonovém stylu.
Battlefield 1943 (2009) – 3 japonské ostrovy, 2. světová válka a hlavně příjemná cena a distribuce přes PSN. Tento „mini Battlefield“ měl zřejmě k sérii přilákat nové hráče.
Battlefield: Bad Company 2 (2009) – Zlí hoši se vrátili a s nimi variabilní prostředí a totální destrukce.
 Battlefield: Bad Company 2 Vietnam – Vietnamská válka se opět vrací do série a to ve velkém stylu. Nejoblíbenější zbraní se stává plamenomet.

Žádné komentáře: