pátek 15. února 2008

Akta kiX

Musím říct, že Akta X jsou moje srdcová záležitost. Ztraceni a Prison Break jsou fajn, ale Akta X mě provázely pubertou a Muldera se Scullyovou jsem si prostě zamiloval. Ovšem to co sem viděl v posledních 14 dnech na Primě mě utvrzuje v tom, že v nejlepším se má přestat. Prvních tři série byly bezkonkurenční. Ze čtyřky a pětky už sem neviděl všechny díly. Tenkrát je vysílala N@VA v odpoledních hodinách, takže po škole místo k učení vedly moje první kroky k televizi. Pak přišel film, který byl přesně v seriálovém duchu a potěšil všechny fanoušky. V následujících letech jsem pak trošku ztratil o seriálu přehled. Občas se nějaká série vysílala na tom či onom programu pozdě v noci. Co vím, tak je snad natočeno 9 sérií a na Primě teď k mé velké radosti začala běžet sedmá...radost však netrvala dlouho - každý třetí díl je výsměchem původnímu konceptu seriálu. Až je mi z toho smutno. Přistihl jsem se, že už na to koukám jen kvůli vzpomínkám na první série a kvůli oblíbené dvojici M+S. Za nejtrapnější musím označit 3 epizody - v jedné vraždí imaginární postava ve virtuální realitě a vše je uděláno tak trapně, že sem to chtěl v půlce vypnout, další je epizoda, kdy se Mulder se Scullyovou stanou součástí policejní reality show no a třešníčka nakonec - včerejší díl, který mě vedl k napsání těchto řádek - M+S se stanou předlohou filmových rolí v "Zombie kriminálce" a v některých scénách běhají kostřičky a mrtvoly jak v animácích Tima Burtona - ale je pravda, že závěrečná scéna s tančícíma mrtvolama mi aspoň vyloudila úsměv na tváři.
Někde sem se však dočetl, že 7. řada je celá trošku divná. Asi si seženu 6ku a 8ku, abych se o tom přesvědčil. Jinak by to snad měli autoři už zabalit, aby tento kultovní seriál nepřivedli k trapnému konci.

Žádné komentáře: